torstai 12. maaliskuuta 2015

Täälä ollaan

tulin tässä pikaisesti kertomaan, että linjoilla ollaan.
Töissä on ollut todella kiireisiä päiviä ja ne on veroittaneet voimia myös kotitöistä. Tosin oli meillä hiihtoloma viime viikolla, mutta sekin meni yhdessä hujauksessa.
Neulerintamalla on aika hiljaista. Käsilaukkutöppösiä on tullut tehtyä parit parit, mutta virkkaamisesta olen nyt innostunut ja aiheena on isoäidinneliöt.
Olen tutustunut nyt novitan puro batik-lankaan ja tykkään siitä ihan valtavasti. Miksikähän en ole aiemmin huomannut kuinka kiva lanka tämä on. Aina neulonut pääasiasa vain seiskaveikkaa kesät talvet.
Eli puro batik-langoista on nyt tulossa keittiön tuoleihin päälliset ja iso isoäidinneliöpeitto.
Tuolinpäälliset teen langasta, jossa on mustaa, ruskeaa, tumman- ja vaaleansinistä. Näistä neliöistä valmiina on jo 50kpl ja ainakin 130 tarvitaan, joten vielä saa vääntää neliöitä. Laskin aikaa junamatkalla, että teen yhden neliön 20 minuutissa.
Jotta väri ei rupeaisi kyllästyttämään, niin rupesin tekemään sivutyönä myös isoäidinneiliönä isoa peittoa. Eli teen niin ison, kun kahdesta kerästä tulee ja jos tuntuu, että haluan isomman, niin teen. Katsotaan nyt, mihin kokoon maltan lopettaa. Tässä väreinä on haaleat punainen, keltainen,violetti, oranssi.

Olen myös instagramissa ja niin siinä kävikin, että olen jo muutaman kuvan sinne ottanutkin ja muuttanut statukseni kaikille nähtäväksi.
Tervetuloa katsomaan minun käsityöelämää instaan. Liity seuraajakseni tai tykkää kuvista, jos tuntuu siltä.    piritta1978

Mukavaa kevättä kaikille. Kävimme tänään kestohankikävelyllä pelloilla liikuntatunnilla oppilaiden kanssa. Aivan ihana lenkki. Aurinko paistoi ja hanki kimmelsi.

1 kommentti:

  1. Puro batik on mun suosikkilankoja :) tykkään kovasti sen puuvillamaisesta tunnusta. Ja väreissäkin on mun makuun sävyjä.

    VastaaPoista